Sicalipsis

"La Vie Parisienne" (París) — 1920

“La Vie Parisienne” (Paris, 1863) went wild in 1905 and became an erotic, sicalyptic and arousing weekly magazine.

Its pages were filled with tales, essays, gossip, jokes, satires and thoughts of all kinds: on love, fashion, music, literature… Accompanied by beautiful spicy drawings by illustrators (some female!) of the time… And in full colour!

George Barbier, Chéri Hérouard, Maurice Millière, Henri Gelbault, Gerda Wegener, Bac, Armand Valleé, Zyg Brunner and many more.

Their illustrations, at times markedly sexist and occasionally remarkably affectionate, also drew new identities for women: sexually liberated and playful girls, who worked, who read, who rode their bikes and who enjoyed their bodies and relationships.

*The drawings of “La Vie Parisienne” also embellished the gallant magazines of Spain such as “Flirt” or “Muchas gracias” accompanying the illustrations of the Spanish artists.

“La Vie Parisienne” (París, 1863) se desmelenó en 1905 transformándose en un semanario erótico, sicalíptico y excitante.

Sus páginas se llenaban de cuentos, ensayos, chismes, bromas, sátiras y reflexiones de toda índole: sobre el amor, la moda, la música, la literatura… Acompañadas de hermosos dibujos picantes de ilustradores (¡y algunas ilustradoras!) de la época… ¡Y a todo color!

George Barbier, Chéri Hérouard, Maurice Millière, Henri Gelbault, Gerda Wegener, Bac, Armand Valleé, Zyg Brunner y muchos más.

Sus ilustraciones, a veces marcadamente sexistas y en ocasiones notablemente cariñosas, también trazaban nuevas identidades para las mujeres: chicas liberadas sexualmente, divertidas, que trabajaban, que leían, que iban en bicicleta y que disfrutaban de su cuerpo y de sus relaciones.

*Los dibujos de “La Vie Parisienne” embellecieron también las revistas galantes de España como “Flirt” o Muchas gracias” acompañando a las ilustraciones de los artistas españoles.

“Muchas Gracias” (Madrid) 1924—1932.

“Flirt” (Madrid) —1922

“Sicalíptico” (Barcelona) —1904.

“La Vie Parisienne” (Paris, 1863).

“Le Sourire” (Paris) 1899—1940